موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

حسن‌پور گفت: پیام بزرگ اربعین، حسینی شدن در پندار، گفتار و کردار و جلوه‌ای از پایبندی به ارزش‌های جاودانه حسینی است.

پیام بزرگ اربعین زنده شدن، محبت و متحول شدن برای خدمت است

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، مراسم سوگواری با حضور رشید حسن پور، سفیر و پورپزشک، رایزن فرهنگی ایران، اعضای سفارت و خانواده‌ها و جمعی از دانشجویان ایرانی در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد.

حسن‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان گفت: اربعین به برکت جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین لبیک تاریخی «هلْ منْ ناصرٍ ینْصرنی» اباعبدالله الحسین علیه السلام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی یک پیاده روی تفریحی، ورزشی، گردشگری نیست، بلکه یک معرفتی، مسئولیت آور و تجدید میثاق محسوب می‌شود. ترجمانی و تفسیر عبارت «إنّی سلْمٌ لمنْ سالمکمْ و حرْبٌ لمنْ حاربکمْ».

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: پیام بزرگ اربعین، حسینی شدن در پندار، گفتار و کردار و جلوه‌ای از پایبندی به ارزش‌های جاودانه حسینی است. زنده شدن، محبت پیدا کردن و متحول شدن برای خدمت است. در غیر این صورت، زیارت با سیاحت فرقی نخواهد کرد.

سخنران دیگر، سعید خلیلویچ، مدیر مرکز علوم اسلامی قم در بلگراد بود که مفهوم زیارت اربعین را مورد بررسی قرار داد و مشخصه اصلی نهضت عاشورا را خلود و جاودانگی دانست.

این مراسم با نوحه خوانی توسط خلبان محمد اکبری و عزاداری حضار و اقامه نماز مغرب و عشاء در فضایی معنوی پایان یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.